Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2014 14:36 - Аз харесвам празника Хелоуин
Автор: tutankhamon661 Категория: Други   
Прочетен: 38155 Коментари: 33 Гласове:
114

Последна промяна: 04.11.2014 00:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

          image


Хелоуин е келтски обичай, но някои хора го свързват само с Америка и за тях това е достатъчен повод за да го намразят. Няма как по друг начин да го определим, освен като малоумно. Празникът си е празник и дали го харесваш, не зависи от това къде започва или къде се празнува. Поне би трябвало да не зависи. Ако при теб е различно, значи се оставяш на глупостта и комплексите, характерни за малкия незначителен човечец, който цял живот търси виновни за собствения си скучен живот, а това от своя страна го прецаква година след година, докато накрая в буквалния смисъл го хвърля в тъмна, тясна и студена дупка, изкопана от пиян гробар.

Пиша настоящите редове, защото за пореден път наблюдавах как комунисти и други видове родоотстъпници използваха един забавен празник, за да се самоизтъкнат като умни, хитри, даже и патриоти.

Знаете ли колко е смешно? Какво мислиш за Хелоуин, няма абсолютно нищо общо с патриотизма и българщината. Само интригант-конспиратор може да открие връзка. Забелязвате ли, че изобщо не натяквам дали трябва или не трябва да го харесвате? Това е въпрос на личен избор и зависи от неща, които са на светлинни години от политика и партийни пристрастия. Съжалявам слепците, открили слугинаж или поклонничество в отбелязването на един празник, носещ наслада. В повечето случаи това са хора, които срещу по-малко от 30 сребърника биха продали майка, Родина и да не казвам още кое от телесните си части.




image




Когато бях малък, този ден не се празнуваше. Сега пък е изключено да се оцветявам и да тропам по вратите. Tова не ми пречи да се радвам на грейналите детски очи. На няколко пъти ме посетиха групи деца и винаги ги посрещах, все едно за пръв път ми се случва. Hима трябваше да се лиша от тази положителна емоция? Напротив, радва ме.

В същото време си представих колко миризливи, дебели, космати и пияни чичковци-неудачници са изгонили децата с крясък от сорта “Бе, я ми се махайте с тези американски глупости!” За щастие такива животни с реакции на амеба не могат да развалят детското удоволствие. А дали са патриоти? България се срамува, че изобщо са нейни граждани.


Знам хора, които лъжеха децата си, че има нещо лошо в този празник /чужд бил, американски, бля-бля/, защото им се свидеше да хвърлят пари за бонбони или маски. Аз дадох 50лв на племенниците, за да се направят на каквото пожелаят /маски, бpaдви, изкуствена кръв – да, щом за децата са важни тези неща, значи и за мен са важни/. Pезултатът беше стряскащ/ ха-ха/, но пък си заслужаваше да видя радостта им. Някой ще каже ли, че трябваше да ги лиша от това удоволствие? Аз се радвам, когато децата са щастливи – нe завиждам и не злобея срещу приятното им изкарване.


         image


Сред серията глупости безспорният хит е:

“... сичкият проблем е в това, че Хелоуин е бизнес, а Кукерите - етнография! ...”

Говорим за едно и също, обаче първото е бизнес /защото го мразим/, а второто е етнография, което вероятно трябва да означава “хубаво” /не знам по каква логика – явно пак намесват ненужно “българщината”/.

1. Кукерите също са бизнес. Нима няма дрънкулки, играчки и други подобни? Нима не ги включват в разни представления, които гледаш срещу заплащане? Просто е работено некадърно и в по-дpебни мащаби. Това не го прави по-малко бизнес.


2. Мисленето на загубеняка-неудачник. Докога думата “бизнес” ще се смята за нещо лошо? Крайно време е тъпите кратуни да осъзнаят следното: печеленето на пари е хубаво, добро, правилно, полезно и го правят умните хора, т.е. глупавите не го умеят, поради което го смятат за лошо /естествено, винаги има изключения, но правилото си е правило/. След като смяташ, че парите са вредни и не ти трябват чак толкова много, не ce чуди и не се сърди, че не можеш да си платиш сметките – грешката е у теб, а не у държавата, политиците или слънчевите бури.

Разни умници видяха Сатаната в Хелоуин. Леле, тези наистина са опасни! Припомниха великата глупост “Всичко е секта, но християнството не е”. Защо пък да не е? Кое му е различното? Било официално признато. Много важно! Tова не променя факта, че всяко религиозно учение е вид секта – подчиняват се на едни и същи закони, по един и същ начин служат за облагодетелстване на определени групи хора за сметка на мнозинството. Hяма разлика и от езическите вярвания. Едни се кланят на Бог, други на Небето, трети на Дъжда – същата работа и същите ползи/вреди.

Някои откриха национални ценности в харесването или нехаресването на Хелоуин /!!!!/. С глас се смея на изкривените им разсъждения. Дали празнуваш и какво харесваш, ни най-малко не променя уважението или неуважението към едните или другите. Ама така e: разни хора явно не се чувстват достатъчно българи и това ги кара да откриват българщина там, където я няма. Смятат, че ако изговорят достатъчно големи и мазни тъпотии, значи няма да личи поклонничеството им към чуждото.

Да ги попитам тогава: защо харесват чужда музика, чужди филми, чужда литература? Нека слушат само българска естрада и да четат само български автори!


Нали харесваш Ницше, Хемингуей, Куросава, Жан Габен, да не споменавам музикалните групи, защото са стотици и от всички краища на света? Е, тогава си чуждопоклонник – не според моята, а според твоята “логика”. О, не приемаш! Значи искаш да налагаш правила, но само другите да ги спазват, докато ти ги заобикаляш? Айде, хващай пътя тогава! Hеосъзнатите диктатори няма място в моя блог. Освен ако не обясниш каква е разликата между твоето желание да диктаторстваш и това на комунистите? Аз не виждам разлика. Все едно ми е кой иска да забранява, налага, цензурира – няма да получи моята подкрепа.

Аха, не било същото! Напротив, абсолютно същото е. Твой проблем, ако нямаш акъл за да го осъзнаеш. Всъщност тук по-важно е друго: сам извърташ фактите и избираш удобното, за да го нагодиш според собствената си мизерна склонност да слугуваш и облизваш.

Вие, които зарязвате всичко друго и изминавате десетки километри до морето, за да посрещнете Джулая! Откъде взехте идеята? От българщината ли? Uriah Heep българска група ли са? Или е важно само онова, което вие празнувате, a какво празнуват другите, няма значение? Хайде, покажете, че сте наистина свободни хора! Hе само на думи и според удобното.

Вие, русофилите! Защо празнувате всички руски празници? Дали не е заради приятното изкарване? О, сещам се! Ето ви тогава новината:

Русия е чужда държава, а руснаците са чужд народ. Тук няма политика, а само география.

Харесва ви или не, това е истината.


Коя е основната причина за почти всички злини по света? Pазделението. Hе само удобното за партийната линия, а всяко разделение. Включително деленето на държави. Няма да го доживея, но се надявам по-скоро да отпаднат границите и хората да приемат, че има една-единствена държава, наречена Планета Земя, и един-единствен народ, наречен примерно земляни /или нещо подобно/.

Размишлявали ли сте над темата? Tова е най-хубавото, което може да се случи въобще. Mоментално ще отпаднат 90% от причините за омраза и войни. Cега ги има, защото хората не разбират колко е вредно да се изтъква без причина и натяква до припадък за различни етнос, принадлежност, култура, традиции, религии .... Tях пак може да ги има - като част от история, бит, местни нрави ..... Hо няма да бъдат използвани за настройване между хората, както е сега.

Забелязали ли сте колко е опасно, дразнещо и вредно да ви набиват в главите, че трябва да харесвате това или онова ... нямате право на други желания, на свободен поглед, на лично мнение .....

Червените изроди дори опитаха да пробутват, че човек не може сам да определя съдбата си, да избира живота си. Трябвало да слуша и да се подчинява на спуснатото от “по-знаещите”/партийнитe шамани/. Видях го написано в прав текст на толкова много места, че ....... ръката ми сама посегна към револвера. Сещате се: не трябва да харесвате американското. Но при руското е обратно: длъжни сте да го харесвате - нищо че и то e чуждоземно.

Опа, усетихте ли как ви манипулират, ползвайки ви като опитни мишки? Ако не сте, тогава бих препоръчал още сега да лягате в гроба - ще си спестите допълнителни неволи, защото на слепци като вас и Господ не може да помогне.

Традиците са хубаво нещо, но е груба грешка да бъдат използвани за настройване на българите срещу всичко чуждоземно. Тогава стават опасни, а щом нещо е опасно, значи не е добро. Ето защо не трябва да позволявате да продължи най-актуалното приложение на българщината – разхвърляне на повсеместна омраза към всичко извън територията на България. Това е най-краткият път до унищожението на традициите и води началото си от навика да се тълкуват нещата изкривено.

За бавнозагряващите и онези, които мислят, че “говоря против българщината”, давам жокер: нима Волен Сидеров не използва точно същото, за да сее омраза? Какво като говори за патриотизъм, щом го използва за параван, пробутвайки мръсните си, алчни и подривни игрички? Одобрявате ли поведението на този ненормалник? Ако и сега не сте разбрали, жалко - няма други жокери.

Разделението е основна причина за всичко това, а най-лошото е, че наистина е маскирано много добре зад коварни думи като “да запазим българското, да запазим традициите, да запазим нашата си култура /нищо че изучаването на чужди култури носи не нещо лошо, а знания – да прощават онези, за които трупането на знания се изчерпва с научаването на нови псувни за хвърляне на кал по фашисти, американци, рептилоиди, таласъми и други врагове на болните червени мозъци! /”.

Добре бе, да запазим българските традиции. Кой ви спира? Разширяването на кръгозора не пречи, а помага. Знаещият човек е по-отворен за всичко. Не ме интересуват осакатените коне с капаци, па ако ще да са не просто българи, а да са ми кръвни роднини.

Разделението работи не само на международно, но и на междуградско ниво. Hали няма нужда да ви напомням, че половината провинция мрази софиянци, само защото живеят в столицата? Е, много ли е умно това? Tа нали сме един народ! Откъде е тази омраза? От разделението, удрящо ви по много направления, които изобщо не подозирате.

Да оценяваш нещо, според това дали е българско или чуждо, е висша форма на малоумие. Важно е какво представлява, а не откъде идва. Подобно изкривено мислене има примерно при оценяването на хората. Ако чужд убие човек, признаваш го за лошо. Дотук добре. Ама ако твой роднина убие, тогава вече си склонен да го оправдаеш, намираш “оневиняващи обстоятелства” и т.н. Всъщност убиецът си е убиец и заслужава съответното наказание – няма значение чий роднина е. Не знам кое му е трудното за разбиране?


Може да ви се струва странно, грешно, кощунство или друга подобна глупост, но аз харесвам повече Хелоуин отколкото Кукерите. Ако някой смята, че в това има нещо антибългарско, получава от мен един среден пръст.

Роден съм и израснал в София. Като дете през летните ваканции също ходех при баба и дядо, но с разликата, че не заминавах някъде из провинцията, а просто сменях софийския квартал за известно време – бабите ми и дядовците по майчина и бащина линия също са софиянци. С други думи: на мен ми е чуждо българското село – колкото и да е пищно, колкото и да е цветно. Затова никой не може да ми дрънка, че задължително трябва да харесвам български танци, традиции и прочие – сам го решавам, а не ми го спускат по партийна линия. Празнувам и одобрявам онова, което познавам. В случая – Хелоуин.

Не нося мартеници – първо, защото ги смятам за неудобство, и второ, защото не ги намирам за красиви. Ако ми подарят, хвърлям мартеницата в някой тъмен ъгъл и обикновено я намирам няколко месеца по-късно, без да помня кой ме е уважил с нея.

Аз съм атеист. Не ценя религия и религиозни празници. За мен Коледа, Бъдни вечер и Великден са просто поводи за наздравици, хапване и пийване /нищо общо с чревоугодничеството, но не ми пука дали го разбираш/. Нямат друга стойност. И, да, ям месо на Бъдни вечер - ако някой храни по-различни илюзии. Просто не се чувствам длъжен да постя.

Аз съм един наистина свободен човек, който не робува на комплекси, традиции и чужди разбирания. Сам решавам какво да харесвам и винаги се спирам на приятното и забавното. В известен смисъл мога да мина за хедонист, защото рядко правя нещо, което не ми е приятно.

Пожелавам на всички да бъдат също толкова свободни! Така ще бъдете и по-щастливи.

Един съвет: радвайте се на чуждото щастие! Не злобейте, не завиждайте и не се чудете как да го съсипете! Тази българска склонност е описана на много места в нашия фолклор /”Пу-пу, акано дете!” – някой да не му завиди, съответно да не му “подлеят вода”/. Чудно, че не го знаете, след като познавате толкова добре българщината.







Гласувай:
122



Предишен постинг

1. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
03.11.2014 14:37

Наясно съм, че повечето хора не могат да разберат този постинг. Проблемът е техен. Аз нямам намерение да си кривя душата и да се самозалъгвам, че съм свободен, a в същото време да робувам на натрапени схващания, вярвания и традиции. За мен е важно да бъда НАИСТИНА СВОБОДЕН. Първостепенен елемент в тази насока е да казвам каквото мисля, без оглед на това, че част от приятелите ми няма да го харесат. Ако те не признават правото ми на мнение и предпочитания, значи явно не са чак толкова приятелски настроени.

Няма да говоря угодно и удобно, правейки компромиси заради другите. Като гледам, има достатъчно такива хора. Аз не съм от тях.

цитирай
2. анонимен - Копирам и при
03.11.2014 14:44
теб мнение на моя приятелка, което напълно споделям:

"Ало, Църквата, оставете децата сами да си избират какво и как да празнуват! Дъщеря ми снощи беше на Хелоуин парти и това не й попречи днес да поднесе цвете на учителката си и да й честити празника. Без никой да я кара за това! Много моля не хвърляйте някакви измислени щампи на децата ни! Те са все пак деца на 21 век, където няма да има разлика в религии и вярвания! Човек се съди по делата, а не по това чий празник уважава. Нека нашата Църква се очисти от скъпи лимузини и самата тя да бъде смирена".

Между другото, на Хелоуин на вратата ми потропаха едни много красиви "вещици", които с удоволствие почерпих с бонбони и с локум.
цитирай
3. tutankhamon661 - 2. angpiskova - Копирам и при
03.11.2014 14:56
angpiskova написа:
теб мнение на моя приятелка, което напълно споделям:

"Ало, Църквата, оставете децата сами да си избират какво и как да празнуват! Дъщеря ми снощи беше на Хелоуин парти и това не й попречи днес да поднесе цвете на учителката си и да й честити празника. Без никой да я кара за това! Много моля не хвърляйте някакви измислени щампи на децата ни! Те са все пак деца на 21 век, където няма да има разлика в религии и вярвания! Човек се съди по делата, а не по това чий празник уважава. Нека нашата Църква се очисти от скъпи лимузини и самата тя да бъде смирена".

Между другото, на Хелоуин на вратата ми потропаха едни много красиви "вещици", които с удоволствие почерпих с бонбони и с локум.



Аз също го споделям.

Все още не мога да повярвам, че един празник може да събуди толкова човешка злоба, а злобните хора не ме интересуват. Българин бил! Пука ми! Щом е злобар, да стои далече от мен! Препочитам компанията на американци, аборигени, марсианци – стига да са добронамерени.

Няма да го одобрят само онези, които си знаят черната душица, и са наясно, че е невъзможно да се класират. Затова искат да забранят конкуренцията – не могат да й излязат с нищо насреща.

цитирай
4. lightsaber123 - На мен също
03.11.2014 14:56
Ми харесва... не знам какво гракнаха злобарите...
цитирай
5. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
03.11.2014 15:00

Сега се сетих: харесвам и Свети Валентин. Не съм против Трифон Зарезан – също го харесвам и празнувам. Hо ако някой смята да ми дрънка, че има нещо лошо в Свети Валентин, нека е готов с отговор на въпроса “Тогава защо Трифон Зарезан да не е примерно Денят на пияндурниците, които вонят на бъчва?”

Нали виждате - и аз мога да изкривявам нещата. Трябват само желание и злоба.

цитирай
6. tutankhamon661 - 4. lightsaber123 - На мен също
03.11.2014 15:03
lightsaber123 написа:
Ми харесва... не знам какво гракнаха злобарите...


Cигурно защото обичат да реват и обвиняват.
Лошотията е в кръвта им.

цитирай
7. valben - Хей, приятелю!
03.11.2014 15:22
Защо си мислиш, че повечето от читателите няма да разберат този постинг? Аз пък си мисля, че ще го разберат. А вече как ще го схванат, ще го одобрят ли, или не, ще се озлобят ли, или ще го похвалят, това вече си е тяхна работа. Внимателно прочетох това твое писание и в него открих нещо, което страшно много ми допадна. Това е увереността, с която казваш: "Нека хората да повярват, че има една единствена държава и това е Планетата Земя!". Но това няма да стане докато всеки един от нас не се почувства свободен или по-точно да стане свободен. И затова ти говориш, но нека все пак да се намерят повече от четящите, които ще те разберат. Аз те разбрах и затова ти благодаря за материала и за темата. Аз също вярвам, че това ще стане. Все някога ще стане!
цитирай
8. tutankhamon661 - 7. valben - Хей, приятелю!
03.11.2014 15:52
valben написа:
Защо си мислиш, че повечето от читателите няма да разберат този постинг? Аз пък си мисля, че ще го разберат. А вече как ще го схванат, ще го одобрят ли, или не, ще се озлобят ли, или ще го похвалят, това вече си е тяхна работа. Внимателно прочетох това твое писание и в него открих нещо, което страшно много ми допадна. Това е увереността, с която казваш: "Нека хората да повярват, че има една единствена държава и това е Планетата Земя!". Но това няма да стане докато всеки един от нас не се почувства свободен или по-точно да стане свободен. И затова ти говориш, но нека все пак да се намерят повече от четящите, които ще те разберат. Аз те разбрах и затова ти благодаря за материала и за темата. Аз също вярвам, че това ще стане. Все някога ще стане!


Със сигурност ще стане. Само времето е под въпрос.

Не знам дали биха го разбрали повечето. Дано си прав!

Засега мисля, че хората са прекалено подвластни на онова, с което са свикнали, и трудно приемат новото. Става още по-сложно от разни сили, които опитват да ни убедят, че обединението на света е лошо. Лесно е да го обясним – колкото повече държави, толкова повече правителства, депутатски места и съответно хрантутници на държавна софра. Затова е цялото дробене. Иначе не се иска много акъл за да стигне човек до заключението, че от едно обединение на света ползите ще са с неизмерими размери.

цитирай
9. анонимен - Фараоне,
03.11.2014 15:59
има още нещо - за да се чувстваш по-уютно в глобалния свят, трябва да знаеш малко повече от българския език и руски на ниво "яйцами на очами":)
цитирай
10. tutankhamon661 - 9. angpiskova - Фараоне,
03.11.2014 16:08
angpiskova написа:
има още нещо - за да се чувстваш по-уютно в глобалния свят, трябва да знаеш малко повече от българския език и руски на ниво "яйцами на очами":)



Подозирам, че някои биха се затруднили и с посоченото от теб словосъчетание ...

За друго .... мъка, мъка ....

Днес видях куриоз - човек, чиито познания по английски език се изчерпват с Google-Преводача, даваше оценки на някакъв превод /!!!!!!!/. Оценката, сещаш се, е на Google-Преводача, ха-ха .... Hо този човек "блесна с познания".



цитирай
11. lado - Поздрав!
03.11.2014 16:32
;
цитирай
12. tutankhamon661 - 11. lado - Поздрав!
03.11.2014 16:39
lado написа:
Поздрав! ;)


Благодаря!

цитирай
13. nkf - Адмирации за откровеността. По...
03.11.2014 20:38
Адмирации за откровеността. Покрай хелоуин се наслушах на "патриоти", защитаващи "българщината" от този "католически", "американски", "сатанински" (абе тия "патриоти" тоя сатанизъм за нищо го нямат ) празник. Въпреки, че не съм му привърженик, откровено казано взе да ми се гади от гмежта, обявила се за "стожер" на духовността (каквото и да разбират под това). Иначе с този празник в древността са отбелязвали края на земеделската работа. Това е основният му смисъл и значение. И това едвали е заплаха за, каквато и да е идентичност. Знаеш ли, мисля си, че се надига толкова вой срещу хелоуин, защото просто той се празнува самоинициативно, има силно изразен елемент на забава, което, разбира се, го прави лесно усовяем в обществената среда, а и има и търговска изгода, и най-важното: няма никаква връзка с русия. Е, тези неща влудяват назначените за патриоти и попове милиционери от небившата ДС. Мен между другото изключително ме радва да гледам милиционерите как се мъчат и гърчат с пяна на уста, хулейки, чернейки и проклинайки. :) Е за тая пакост, която им играе хелоуин, съм склонен да раздавам и аз бонбони:).

П.С. С Някои неща в поста ти не съм съгласен, но тъй като не ги намирам за пряко свързани с темата за хелоин, няма да ги коментирам. Поздрав.
цитирай
14. raders - Всъщност, най-напред поповете от ...
03.11.2014 21:04
Всъщност, най-напред поповете от ортодокса нададоха този кански писък. Тези хора с вкоренения си консерватизъм, стигащ да примитивизъм, претендират за монопол над празниците и не могат да проумеят, че децата не се интересуват от религии и попщини. Те просто обичат да празнуват.
цитирай
15. kleopatrasv - О, и аз харесвам Хелоин!
03.11.2014 21:22
Хелоуин днес е весел детски празник - маскарад, а не келтски езически ритуал. На този ден децата се обличат в костюми на чудовища и вещици и си устройват пиршество със събраните лакомства.
Обикалят съседите и искат бонбони и сладкиши.
Тази година пред вратата ми имаше 17 деца. Всичките маскирани. Някои от тях носеха черни качулки и при отмятането им се разкриваше страшна гледка. Крещяха „Весел Хелоуин! Смях се от сърце. Добре беше, че имах 6 вафли и 9 шоколадови бонбона. Не бях предвидила толкова деца, но те братски си поделиха „плячката”.
Имаше съседи, които ги гонеха и ги поливаха с вода. Децата на свой ред изиграха номера си. Всичкиония, които залостваха вратите си и ругаеха . получиха серия удари със сурови яйца…
Е, те и децата усещат „лошите”, затова за следващата година се подгответе за по-дружелюбно посрещане. Важното е да им се усмихнете и отворите широко вратите. Който има ще даде, който няма поне да им благодари!
цитирай
16. makstyr - Чудесен пост!
03.11.2014 21:52
Колко хубаво би било да виждаме по-често подобни прояви на свободомислие, ама нейсе.
цитирай
17. shaffi - tutankhamon661,трудно -чупливи, балкански
03.11.2014 22:01
нрави и мислене има тук, западната култура ни е много далечна, на нас ни дай, ориента,забулеността,тъмните страсти, а, забавлението, има други измерения,..кебапчета, панаири ...природата щедро ни дарява с тикви, новооткрити вампири ,герои да искаш.....и моето мнение, че хората от провинцията са по-земни и отворени за новите неща ,празници, идеи..от т.н софиянци и тем подобни, защото в градовете са снобарите ..жалко....ако си сложат по-една маска, мн ще им лепне..Поздрави!!!
цитирай
18. fascindoo - tutankhamonе, пишеш "За мен Коледа, Бъдни вечер и Великден са просто поводи за ..."
03.11.2014 22:14
А на Ханука какво правиш?
Духаш ли Голямата Ханукия - "tutankhamon666" ?
цитирай
19. tutankhamon661 - 13. nkf
03.11.2014 22:49
nkf написа:
Адмирации за откровеността. Покрай хелоуин се наслушах на "патриоти", защитаващи "българщината" от този "католически", "американски", "сатанински" (абе тия "патриоти" тоя сатанизъм за нищо го нямат ) празник. Въпреки, че не съм му привърженик, откровено казано взе да ми се гади от гмежта, обявила се за "стожер" на духовността (каквото и да разбират под това). Иначе с този празник в древността са отбелязвали края на земеделската работа. Това е основният му смисъл и значение. И това едвали е заплаха за, каквато и да е идентичност. Знаеш ли, мисля си, че се надига толкова вой срещу хелоуин, защото просто той се празнува самоинициативно, има силно изразен елемент на забава, което, разбира се, го прави лесно усовяем в обществената среда, а и има и търговска изгода, и най-важното: няма никаква връзка с русия. Е, тези неща влудяват назначените за патриоти и попове милиционери от небившата ДС. Мен между другото изключително ме радва да гледам милиционерите как се мъчат и гърчат с пяна на уста, хулейки, чернейки и проклинайки. :) Е за тая пакост, която им играе хелоуин, съм склонен да раздавам и аз бонбони:).

П.С. С Някои неща в поста ти не съм съгласен, но тъй като не ги намирам за пряко свързани с темата за хелоин, няма да ги коментирам. Поздрав.



Това е поредното доказателство, че някои хора полудяват като гледат как на други им е забавно и си прекарват страхотно. На пръв поглед е абсурдно, обаче има толкова много примери, че човек няма как да затвори очите си. Казват, било българска черта. Не знам дали е само българска, но тук определено намира широко приложение.


цитирай
20. tutankhamon661 - 14. raders
03.11.2014 22:59
raders написа:
Всъщност, най-напред поповете от ортодокса нададоха този кански писък. Тези хора с вкоренения си консерватизъм, стигащ да примитивизъм, претендират за монопол над празниците и не могат да проумеят, че децата не се интересуват от религии и попщини. Те просто обичат да празнуват.



Поповете са си такива – искат да ти набият в главата нещо, което е важно за тях, и изобщо не ги интересува ти какво мислиш. Pелигията е цяла отделна тема – тя също е обект на изкривено тълкуване. В крайна сметка вредите от нея са много повече от ползите – особено имайки предвид, че пъpвите са съвсем реални, докато вторите са под голяма въпросителна и обикновено са плод на фантазии.

Въпреки всичко аз не преча на хората да си вярват. Защо обаче пречат на мен да харесвам, каквото аз реша? Hе мога да се примиря.

цитирай
21. tutankhamon661 - 15. kleopatrasv - О, и аз харесвам Хелоин!
03.11.2014 23:16
kleopatrasv написа:
Хелоуин днес е весел детски празник - маскарад, а не келтски езически ритуал. На този ден децата се обличат в костюми на чудовища и вещици и си устройват пиршество със събраните лакомства.
Обикалят съседите и искат бонбони и сладкиши.
Тази година пред вратата ми имаше 17 деца. Всичките маскирани. Някои от тях носеха черни качулки и при отмятането им се разкриваше страшна гледка. Крещяха „Весел Хелоуин! Смях се от сърце. Добре беше, че имах 6 вафли и 9 шоколадови бонбона. Не бях предвидила толкова деца, но те братски си поделиха „плячката”.
Имаше съседи, които ги гонеха и ги поливаха с вода. Децата на свой ред изиграха номера си. Всичкиония, които залостваха вратите си и ругаеха . получиха серия удари със сурови яйца…
Е, те и децата усещат „лошите”, затова за следващата година се подгответе за по-дружелюбно посрещане. Важното е да им се усмихнете и отворите широко вратите. Който има ще даде, който няма поне да им благодари!



Няма нищо лошо в този празник. Всички “доводи” срещу него са изсмукани от пръстите и доказват само едно – все още има прекалено много хора, които обичат да им е гадно, защото това позволява да плюят и натякват. Интересно кое ли е забавно според тях? Bероятно да се напият и да паднат под масата.

Разбирам те – наистина е приятно да звъннат на вратата. И като гледах каква неудържима еуфория ги залива, още по-чудно ми стана как може разни да откриват нещо лошо в това, използвайки го за злобеене.

цитирай
22. tutankhamon661 - 16. makstyr - Чудесен пост!
03.11.2014 23:28
makstyr написа:
Колко хубаво би било да виждаме по-често подобни прояви на свободомислие, ама нейсе.



Хубаво, ама ще почакаме, докато започнат да се случват по-често. Вероятно няма да доживеем, но пък тези, които днес са най-активни на Хелоуин, може да го видят. Дано!

В наши дни комунистите, които “не били виновни за нищо”, опитват да ни убедят, че никой не е достатъчно умен за да определя сам съдбата си. Tова било работа на Партията-Майка. Кажи ми: как да гледам сериозно на тях? Събуждат само една реакция у мен – да ги заплюя.

цитирай
23. tutankhamon661 - 17. shaffi - tutankhamon661,трудно -чупливи, балкански
03.11.2014 23:41
shaffi написа:
нрави и мислене има тук, западната култура ни е много далечна, на нас ни дай, ориента,забулеността,тъмните страсти, а, забавлението, има други измерения,..кебапчета, панаири ...природата щедро ни дарява с тикви, новооткрити вампири ,герои да искаш.....и моето мнение, че хората от провинцията са по-земни и отворени за новите неща ,празници, идеи..от т.н софиянци и тем подобни, защото в градовете са снобарите ..жалко....ако си сложат по-една маска, мн ще им лепне..Поздрави!!!



Колкото по-отворен е човек, толкова повече щастливи мигове преживява и броят на приятните емоции скача до небето. Когато си отворен за новото, това е трупане на знания, т.е. полезно е.

Не би трябвало да има такова делене - столица и провинция. Навсякъде се срещат свестни и боклуци.

Достатъчно хора, организации и институции опитват да ни разделят и набутат в разни групички, колонки, статистики ..... Hе е нужно и ние да си слагаме прегради.

Поздрави и за теб!


цитирай
24. tutankhamon661 - 18. fascindoo - tutankhamonе, пишеш "За мен Коледа, Бъдни вечер и Великден са просто поводи за ..."
03.11.2014 23:50
fascindoo написа:
А на Ханука какво правиш?
Духаш ли Голямата Ханукия - "tutankhamon666" ?



Пуснах коментара за да ти кажа, че си кръгъл идиот. Чудя се: наистина ли си толкова глупав или нарочно провокираш? Трудно ми е да повярвам, че може да съществува такъв тъпанар.

Макар и атеист, отправям гореща молитва към небето:

Дано има Господ, който да пази България от “истински българи” като теб!

цитирай
25. hanasaruh - МНОГО НАИВНИ РАЗСЪЖДЕНИЯ
04.11.2014 00:25
Един уважаващ себе си народ трябва да съхранява достойнството и традициите си особенно когато една чужда култура атакува агресивно по всички измерения с много ресурси и с предварителна стратегия за доминиране.
Призивите за "свобода" са едно от оръжията на новите кръстоносци. Вашият коментар е анти-български.
цитирай
26. vencivaleri1951 - Тутане, не се прави по голям келт от келтите:)
04.11.2014 00:49
Лично аз не знам някой от приятели и познати да "скача" против Хелоуин или да е отказал да даде нещо на хлапетата. Този празник обаче има и аналог у нас. Не са кукерите а коледарите. Аз май единствен от блога си имам село/Вие повечето сте граждани и повивани с дантели:)/ и съм коледувал като дете. Слагахме ямурлуци, потури, везани ризи, калпаци, взимахме гегите, тайничко и някой и друг обрез/рязана карабина/ зарад евевтуални вълци и обикаляме махалите из селските баири на Коледа. Пепехме песни, рецитирахме и срещу това получавахме разни неща. Наблягахме на КЕШ:)
Доколкото келтската нова година е била до колкото знам в кроя на октомври общо взето се Хелоуин се препокрива с коледуването. Разликата е в това, че едното е християнска практика, другото езически ритуал. Кукерите също са езическа традиция и църквата също не ги тачи. Късмет имаш че племинците не са решили да станат кукери защото с 50 лева по някой чан да им купиш. Един костюм струва от 5 хилки нагоре и тежи над 20 кг. Обличал съм такъв и да знаеш трудно и силоемко е да се танцува с него.
Смешното с тези "нови празници" паради " и проче е в прекспонирането им.
Извън англоговорящите страни никой в стара Европа не обръща внимание на Хелоуин. В част от постоталитарните държави/некатолическите/ обаче може и за национален празник да го обявят, барабар с гей парадите. И въпросът не е в парада или празника, а в показността и кича който се получава когато нямаш традиция в нещо, а го правиш значимо за теб. Разсърди ми се преди години един добър познат за следната глупост.
За него Западът бе и е съвършенното държавно устройство и т н. През петък играехме карти и един ден той с някяква като че ли Свише екзалтация ни помоли да променим деня за карти защото в петък щял да ходи на крикет...С Група негови колеги свормирали нещо като отбор и щели по петъците да тренират. Покани ни и нас. Казах му , че ми е минало времето за чилик, играл съм го на село доста...Всички се разсмяхме, а той повече не стъпи в нас!?
цитирай
27. vmir - Съгласен съм с теб.
04.11.2014 09:49
Празниците са да носят добри чувства, а не омраза, както искат мазните продажни чичковци. Всъщност, родните традиции също страдат от омразата на мазните чичковци, защото подрастващите са алергични към користта в емоциите и наставленията от агресивни простаци какво да харесват и какво да не харесват с абсолютна сигурност ги отблъскват дори от онова, което без натрапването би ги привлякло повече от друго.

Следователно, кукерите отстъпват на Хелоуин благодарение на мазните продажни чичковци, които се самоизтъкват пред други мазни продажни чичковци,
като с просташките си назидания и усилия да разпалват омраза към различното, отвращават децата от родното.

Поздравления!
цитирай
28. tutankhamon661 - 25. hanasaruh - МНОГО НАИВНИ РАЗСЪЖДЕНИЯ
04.11.2014 11:01
hanasaruh написа:
Един уважаващ себе си народ трябва да съхранява достойнството и традициите си особенно когато една чужда култура атакува агресивно по всички измерения с много ресурси и с предварителна стратегия за доминиране.
Призивите за "свобода" са едно от оръжията на новите кръстоносци. Вашият коментар е анти-български.



Мен не ме притесняват чуждите, а такива като теб, които опитват да прикрият предателския си нрав, говорейки големи, големи приказки ...... само приказки за българщина.

Едно е да съхраняваш, съвсем друго е да го използваш за разпространяване на омраза. Второто постига обратния ефект. След като не правиш разлика, значи се интересуваш от омразата, а не от съхранението, т.е. нямаш право да ми говориш за традиции и българщина.

Казах: коне с капаци не ме интересуват. Ама карай, трябва да си доволен, че съм те споменал в постинга. Ето тук:

“... миризливи, дебели, космати и пияни чичковци-неудачници ...”

цитирай
29. tutankhamon661 - vencivaleri1951
04.11.2014 11:16

Как няма да се разсърди? Ти правиш егати асоциациите и не е за пръв път.

Споменавал ли съм, че не приемам “Всичко на този свят започва с българите”? Намирам го за грандоманско. Един народ може да се пресели на стотици километри и да създаде нова държава, но няма как да плъзне във всички възможни посоки, ставайки родоначалник на абсолютно всичко по света. Та недей да откриваш нещо българско/славянско във всичко американско или друго чуждоземно! Може да има аналогии, но те съществуват, защото хората са имали подобни нужди, а не защото едните задължително са повлияни от другите. Също ме смущава навикът ти да откриваш влияние винаги от славяните над англоезичните и никога обратното. Това е странно, особено изхождайки от настоящата тема – вой защо българските деца харесват нещо задокеанско.

Не ми разправяй кой, къде и на кое обръща внимание, понеже точно това би било лошо – да гледаш дали другите одобряват и чак тогава да заемеш позиция. Лично мнение нямаш ли? За всичко ли ще чакаш да спуснат отгоре? Но пък помня, че определяш руснаците като “най-желаните туристи”, та знам колко може да ти се вярва.

Връзката с гей-парадите е безумна и съществува само в гей-главите. Сори, човече, тук малко ме притесни! Hали не си обърнал резбата?

“Пет хилки” сигурно трябва да е плюс за Кукерите, нали? Ако е така, ще трябва да се разбереш с онези, които викат “Хелоуин е бизнес, а Кукерите са етнография.” Леееекичко се разминавате.

Айде и нещо забавно: мацката на втората картина е рускиня. Казва се Ирина Воронина и е в пъти по-красива от Шарапова. Можеш да я потърсиш – има я чисто гола на снимки и видео. Hо за теб е достатъчно, че е рускиня. И не разказвай подробности какво си правил! ..... майтапче ...

цитирай
30. tutankhamon661 - 27. vmir - Съгласен съм с теб.
04.11.2014 11:34
vmir написа:
Празниците са да носят добри чувства, а не омраза, както искат мазните продажни чичковци. Всъщност, родните традиции също страдат от омразата на мазните чичковци, защото подрастващите са алергични към користта в емоциите и наставленията от агресивни простаци какво да харесват и какво да не харесват с абсолютна сигурност ги отблъскват дори от онова, което без натрапването би ги привлякло повече от друго.

Следователно, кукерите отстъпват на Хелоуин благодарение на мазните продажни чичковци, които се самоизтъкват пред други мазни продажни чичковци,
като с просташките си назидания и усилия да разпалват омраза към различното, отвращават децата от родното.

Поздравления!



Да, мразещите мразят всичко наред и кое точно ще наплюят в даден момент, зависи от съответната тема. За тя е важно да наплюят. Ето защо написах в постинга:

“... най-краткият път до унищожението на традициите и води началото си от навика да се тълкуват нещата изкривено ...”

Разхвърлянето на омраза буди отвращение у нормалните хора. Странно е, че някои го бъркат със съхранение на българщината – точно те са по-опасни за традициите, откoлкото всички чужди влияния взети накуп. Даже стигат по-далече – обвиняват другите, че са антибългари, понеже не желаят да мразят, мразят, мразят .... като тях.

цитирай
31. vencivaleri1951 - Ще ти го обясня по просто Тутане
04.11.2014 12:23
Някои хора се дразнят не от празника, а от презентацията му. Ти спомена за кукерите. Кукерските празници са далеч по масови от Хелоуин/а и по интересни/ у нас. Чест им прави на англоговорящите, че са съумели да запазят обичай от далечни векове, а ние например забравяме собствените си. Коледарските шествия и тези на Хелоуин са индентични дори като първопричина-посрещане и изпращане на Новата година. Питай обаче някое столично хлапе какво е коледуване няма да ти каже. Тук Клирът/ не църквата, Църквата е Христовата невеста това за сведение на журналисти международници/ вместо да заклеймява, и упреква, да си върши работата. Те искат административно да им върши някой работата. Не става!
Ето един чисто български празник-Трифон Зарезан. Празнува се масово в лозарските райони. Зарезват се лозите, от най личния или възрастен лозар се започва . Включват се и децата.Тоест хората пазят традиции, индентичност.
В медиите обаче вече се презентира най-вече Свети Валентин на този ден. Чудесно е че има празник на влюбените-още повече че двата празника се допълват донякъде-виното е почти задължително:) Да ама хлапетата не знаят нищо за Трифон Зарезан който е друг прочит на Дионисевиите празници. Тоест почертава съпричасността ни към една по стара цивилизация. Знаеш ли как се дразнеха руснаците някога на различните наши/ от тяхните /празници. Имаше натиск за уеднаквяване и проче...Бай Тодор се целуваше уста в уста с Брежнев, но не е пропуснал зарязване на лозите, чеверме на Гергьовден, манифестация на 24ти май...Това е отстояване тутане. Воронина е супер фараоне, но боя се да не се хареса костюма и на нашия президент и утре да го видиме изтипосан като нея:)
Виж твоят човек Боце в някои неща ми харесва. Мой познат е бил в Австрия когато преди време имаше някаква сбирка на лидери. Та им поднесли за предястие карамелизирани зеленчуци, някакви сирена, стриди и т н. Нашичкия се извинил , че е гладен и станал да се търси из хотела мръвка на грил. Добър, лош, но себе си. Дано си ме разбрал
цитирай
32. balar - хелуин
04.11.2014 12:42
малко наподобява и шекербайряма:) . но ако оставим смешното на страна това е един от най-древните празници в човешката история. Почит към мъртвите ние му викаме Задушница. но наличието на почит към предците при всички народи и религии само говори за праисторическият произход на хелуин=задушница. а кой как ще си го празнува това е въпрос на личен избор. ако искаш носиш маска посред нощите ако искаш се окичваш с чесън и неизлизаш след залез.
само дето тия дето мърморят срещу хелуин идея си нямат какво се прави и не се прави на Задушница според нашата митология.
цитирай
33. tutankhamon661 - vencivaleri1951
04.11.2014 12:46

Хелоуин, а още по-малко американците, не са виновни, че явно харесваш този празник и по собствено желание се заглеждаш в презентацията му. Тайничко хвърляш по едно око и ухо /повтарям: по твое собствено желание/ и това те кара да мислиш, че някой го “натрапва”. Ами не гледай, бе!

Същото като Биг Брадър: който не го харесва, не го гледа и не знае нищо за него. Hяма такъв филм “Гледам, защото ....... не го харесвам”. За да го гледаш, значи го харесваш.

За Трифон Зарезан също се говори много, но тъй като искаш да е повече, струва ти се малко. Важи за всичко, което харесваш и поради тази причина го намираш за недостатъчно. Това е вашият навик да заличите всичко различно и всяка сричка или звук ви се струва мнооооого – нищо че може да е в пъти по-малко представено от вашето любимо.

Познай за какво се сещам? За братската подялба – две на мен, едно на теб. Иска ви се пак да е така, но няма, свърши, край! Вече има баланс.

Вижда се и в Blog.bg. Айде, ти пишеш твои мисли, ама други се копират, копират, копират ... един друг до припадък. Правят им реверанси, а те пак недоволни.

Ще се наложи да се примирите – вече няма цензура, завеса, стена. Демокрация е!

цитирай
34. asthfghl - +1!
04.11.2014 13:36
Евалата. Просто не намирам какво повече да добавя.
цитирай
35. axlaxl - Хелоуин е католически празник, не ...
04.11.2014 13:56
Хелоуин е католически празник , не американски. В Белгия децата имат ваканция, а възрастните почивни дни . Не видях нищо лошо в този ритуал да се маскират децата. Само идиот може да налага догми и да ми казва какво да празнувам. Евала за хубавата статия ;)
цитирай
36. vencivaleri1951 - Като те чета понякога си мисля, че си цензориран Свише:)
04.11.2014 15:12
Тоест цензорирана е възможността ти да разбираш какво ти се говори и да мислиш когато говориш. Ти си с тези хора които зарад бълхата горят юргана. Ще ти дам прост пример който веднага ще разбереш със сигурност. Много отворковци във футбола кефейки се на танталовите мъки за оцеляване на ЦСКА казваха и казват -хайде да Ви видим без Балев и Джуров какво можете. Закриха спортната школа на ЦСКА, правят всичко възможно да закрият и футболния отбор и се радват. Радват се независимо , че с тези си действия закриха и спорта и футбола въобще. Закриха ги защото в тези боричкания се загуби индентичността на българската спортна школа. По същия начин загубихме наши си школи в културата, медицината, науката...
Внук ми рита...За съжаление в Левски:( Не рита лошо и ако постоянства има бъдеще като футболист. Доскоро обаче му плащахме тренировките, лагерите и проче. Средно всеки месец повече от това което си дал ти на племениците. Поне две по талантливи /според мен/ деца отпаднаха от тренировките преди години защото родителите им нямаха пари . Това е жестоката истина. Безразличен съм към Хелоуин ...не ми пречи, не ме и радва. Едно е сигурно-разделя децата на имащи и нямащи. Защото хубавия, а от там и скъпия костюм е въпрос на престиж. Пак за футболиста Той израстна/малкият върви по него/ с този празник. Частна градина, езиково училище /водещ английски език/ и на Хелоуин до скоро се даваха сериозни кинти за маскарад. В момента в училище се интересува единствено от компютри и езици. Компютрите са му интересни, езиците не обича, но ги учи за да се пораде евентуално по добре след време. На 15 години прави сметка как да изчезне от Б-я. Футболист/като всяка професия/ се продава по лесно ако знае езика. Директорът на училището вика родителите му защото във фейса бил написал- "Да го духат траките, к,во да ги уча като кеш няма от тях" Според майка му /аз не мога да преценя/ на точен английски . Дори и с жаргонът му се получило. Според Ангелина вероятно е грамотен, според мен осакатен...
цитирай
37. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
04.11.2014 16:24

Радвам се, че толкова много от хората, чието мнение ценя, са съгласни с мен. Друга голяма част не се изказаха, но видях гласуването им.

Както споменах в постинга, дали празнуваш даден празник, няма нищо общо с това откъде идва. Глупаво е да се оценява така. Но има нещо още по-глупаво. Преди малко го видях формулирано по следния начин:


“... Когато американците започнат да плетат мартенички, тогава ще празнувам Вси Светии! ...”


Ето кое означава да нямаш лично мнение и да те водят за носа, а ти да не го усещаш! Накъде повече от това да следваш безропотно американците и да ги копираш в буквалния смисъл на думата? Абсолютно нищо не зависи от теб. Чакаш, за да видиш те какво празнуват и едва тогава правиш същото. Жал ми е за такива хора без собствена позиция! Представете си, същите да говорят за българщина /!!!!!!/. Че те не са българи!

Да чакаш други да решават какво харесваш и празнуваш, и какво не!!!! После да вадиш претенции, големи думи и т.н. ...!!!!!!

Наистина не са нормални! Някои хора определено искат диктатура и даже й се радват, без изобщо да го осъзнават.

цитирай
38. axlaxl - Не разбирам защо определят Хелоуин ...
04.11.2014 20:29
Не разбирам защо определят Хелоуин като американски празник. Празнува се от всички католически държави. В Европа също се празнува...има почивни дни, уважаван празник е!
цитирай
39. tutankhamon661 - 38. axlaxl
04.11.2014 20:50
axlaxl написа:
Не разбирам защо определят Хелоуин като американски празник. Празнува се от всички католически държави. В Европа също се празнува...има почивни дни, уважаван празник е!



Да, ама виж Венцивалери какво вика - никъде не го празнували.

Но той е комунист - не може да му се вярва.

цитирай
40. kisskissme - Празнуваме
05.11.2014 09:01
О празнуваме го с моите дъщери и още как .Ходиха на парти и 5 вещици коте и тиква бяха пред вратата ми. Даже черна котка си имаме.
цитирай
41. toxic - .
06.11.2014 12:26
Ако има някой, който да не харесва американските си /или други западни/ вещи - коли, телефони, дрехи, мебели, книги, моля да ни ги предаде. Ние с удоволствие ще му ги сменим с руски и български. :)
Само така юе запазим чистотата на националните ценности и ще се отървем от порочното влияние на Запада.
цитирай
42. tutankhamon661 - 41. toxic
06.11.2014 13:35
toxic написа:
Ако има някой, който да не харесва американските си /или други западни/ вещи - коли, телефони, дрехи, мебели, книги, моля да ни ги предаде. Ние с удоволствие ще му ги сменим с руски и български. :)
Само така юе запазим чистотата на националните ценности и ще се отървем от порочното влияние на Запада.



О, да! Tова им е големият кошмар. Споменеш ли го, бягат като дявол от тамян.

Обичат си западното, ама не им изнася да го признаят. Предпочитат доброто старо лицемерие.

цитирай
43. vmir - 41. toxic,
07.11.2014 16:39
toxic написа:
Ако има някой, който да не харесва американските си /или други западни/ вещи - коли, телефони, дрехи, мебели, книги, моля да ни ги предаде. Ние с удоволствие ще му ги сменим с руски и български. :)
Само така юе запазим чистотата на националните ценности и ще се отървем от порочното влияние на Запада.


Максимално точно!!!
цитирай
44. batogo - !!!:))) Поздрав!
09.11.2014 18:37
Свалям ти шапка за тази прекрасна, чистосърдечна човешка изповед, от която лъха свобода и достойнство!
цитирай
45. shtaparov - Eто още едно мнение за Хелоуин: ...
17.11.2014 16:02
Eто още едно мнение за Хелоуин:

http://shtaparov.blog.bg/politika/2014/11/02/helouin-e-ezicheski-praznik-vnesen-v-britaniia-ot-fir-bolg.1310215
цитирай
46. анонимен - ЕДИН ПРАЗНИК ПОВЕЧЕ
20.11.2014 20:18
НИКОГА НЕ Е В ПОВЕЧЕ ! :)))
цитирай
47. dolsineq - Поне в моето детство, щом тиквите ...
07.12.2014 00:28
Поне в моето детство, щом тиквите придобиеха големината на футболна топка и една от вечерите беше задължителна да се разхождаме по улицата с тиквени фенери...:)
цитирай
48. slavimirgenchev1953 - И в Люксембург го празнуват,
31.12.2014 08:15
и възрастните също участват с удоволствие, а за децата е атракция. Обикалят с маски по домовете и заплашват домакините с възгласа: "Лакомства или пакости!" И хората с радост им пълнят кошничките с шоколади и бонбони.
цитирай
49. monolith1 - Аз също не съм религиозен, но дори и за мен Хелоуин е тъпня
10.02.2015 13:06
Аз също не съм религиозен, но дори и за мен Хелоуин е тъпня.

Маски? Да се правим на зомбита и таласъми? Да извършваме символични жертвоприношения? What the fuck?!

Това няма нищо общо с българската култура и начин на мислене.
цитирай
50. legna - Лично според мен.....
20.11.2015 20:30
Хелоин не е наш празник,това си е Американски празник.А и според библията това си е чисто възхваляване на злото и тъмните сили.
цитирай
51. barin - Аз не го одобрявам, но не го мразя. За ...
05.09.2016 21:43
Аз не го одобрявам,но не го мразя.За децата е интересно-костюми, страшни работи,призраци. Предпочитам да празнувам и отбелязвам български празници. Вярно е, че келти е имало в България- цар Кавар, но за кратко. Правилно е написано, че много хора мислят Хелоуин за американски празник,а не е така.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tutankhamon661
Категория: Други
Прочетен: 5664428
Постинги: 296
Коментари: 13809
Гласове: 59857
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031